Reklamationsret
Boutique D'or yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Boutique D'or indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I enkelte tilfælde kan varen været udstyret med et særskilt "garantibevis" fra leverandøren, dette vil være vedlagt varen i udfyldt stand. I forbindelse med garanti / reklamationssager afholder Boutique D'or returneringsomkostninger i rimeligt omfang.
Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Boutique D'or
Lyngby Storcenter 1, st 14
2800 kgs. lyngby
[email protected]
Returnering
Kopi af købsbevis, samt kundens registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå,
kopi af evt. forudgående korrespondance mv. bedes vedlagt pakken.
Varereturnering foregår kun efter aftale til en nærmere aftalt adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Boutique D'or har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.
Fortrydelsesret ved køb online
Der er 14 dages fortrydelsesret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet, og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Meddelelsen skal gives pr. mail på [email protected] I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Fortrydelsesret ved køb i fysisk butik
Ved retur og bytteret i vores fysiske butik, vil vilkår fremgår af kassebonen og byttemærke
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Oplysning om klagemuligheder
Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste købt hos os, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Toldboden 2, 8800 viborg
Du kan også klage til Center for Klageløsning via "Klageportalen for nævnenes Hus"
Levering
Boutique D'or prøver at efterstræbe, at afsendelsen af ordrer bliver sendt inden for 2-5 hverdage og bestillingsvarer inden for 5-10 arbejdsdage.
Boutique D'or sørger for levering med Eship eller Post Danmark til nærmeste pakkeshop (med mindre andet angives). Rettidig levering forudsætter dog at Eship/Post Danmark overholder leveringen. Såfremt der opstår forsinkelser hos Eship/Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Eship/Post Danmarks kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. Boutique D'or kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Eship/Post Danmark.
Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Eship/Post Danmarks målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. Boutique D'or tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Som afsender kan du evt. vælge leveringsdatoen én dag tidligere for at kompensere for dette.
Levering til Færøerne, Grønland og udlandet sker også med Eship/PostDanmark.
Boutique D'or yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Boutique D'or indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I enkelte tilfælde kan varen været udstyret med et særskilt "garantibevis" fra leverandøren, dette vil være vedlagt varen i udfyldt stand. I forbindelse med garanti / reklamationssager afholder Boutique D'or returneringsomkostninger i rimeligt omfang.
Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Boutique D'or
Lyngby Storcenter 1, st 14
2800 kgs. lyngby
[email protected]
Returnering
Kopi af købsbevis, samt kundens registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå,
kopi af evt. forudgående korrespondance mv. bedes vedlagt pakken.
Varereturnering foregår kun efter aftale til en nærmere aftalt adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Boutique D'or har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.
Fortrydelsesret ved køb online
Der er 14 dages fortrydelsesret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet, og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Meddelelsen skal gives pr. mail på [email protected] I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Fortrydelsesret ved køb i fysisk butik
Ved retur og bytteret i vores fysiske butik, vil vilkår fremgår af kassebonen og byttemærke
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Oplysning om klagemuligheder
Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste købt hos os, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Toldboden 2, 8800 viborg
Du kan også klage til Center for Klageløsning via "Klageportalen for nævnenes Hus"
Levering
Boutique D'or prøver at efterstræbe, at afsendelsen af ordrer bliver sendt inden for 2-5 hverdage og bestillingsvarer inden for 5-10 arbejdsdage.
Boutique D'or sørger for levering med Eship eller Post Danmark til nærmeste pakkeshop (med mindre andet angives). Rettidig levering forudsætter dog at Eship/Post Danmark overholder leveringen. Såfremt der opstår forsinkelser hos Eship/Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Eship/Post Danmarks kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. Boutique D'or kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Eship/Post Danmark.
Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Eship/Post Danmarks målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. Boutique D'or tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Som afsender kan du evt. vælge leveringsdatoen én dag tidligere for at kompensere for dette.
Levering til Færøerne, Grønland og udlandet sker også med Eship/PostDanmark.